Gry i zabawy terapeutyczne w pracy z dziećmi i dorosłymi
O kursie:
Gry i zabawy terapeutyczne pokazują nową perspektywę terapeutyczną i dają ciekawe możliwości terapeucie, aby w sposób interesujący i angażujący prowadzić sesje i zajęcia psychoterapii zarówno z klientami indywidualnymi, jak i w grupach. Mają one ogromną wartość terapeutyczną i pozwalają podejść do wielu problemów, z którymi borykają się klienci, w sposób niestandardowy i pozytywnie wpływający na motywację do uczestnictwa w terapii. Mogą pełnić ważną rolę w zajęciach czy sesjach nakierowanych na poprawę funkcji percepcyjno-motorycznych, ogólnej sprawności i wydolności ruchowej, percepcji wzrokowej, słuchowej, kształtowanie i usprawnianie umiejętności czytania i pisania.
W niniejszym kursie omówiono m.in. gry planszowe, narracyjne, teatralne, biofeedback, komputerowe, a także różnego rodzaju zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, sensoryczne i rytmiczno-ruchowe. Ponadto przedstawiono scenariusze gier i zabaw terapeutycznych, które można wykorzystać w pracy z pacjentami. Ostatni moduł poświęcono metodzie terapii przez zabawę – Play Therapy.
UWAGA: Wydanie zaświadczenia o ukończeniu kursu nie jest jednoznaczne z uzyskaniem kwalifikacji w danym zawodzie.
Kurs opracowała Ewelina Prędka-Pawlun, psycholog o specjalności klinicznej, tytuł magistra uzyskała w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, absolwentka kursu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach oraz EEG Biofeedback. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą jako trener technik pamięciowych oraz metod efektywnego nauczania. Prowadzi diagnozę ADHD dla osób dorosłych oraz psychoterapię. Jest też autorką kilkunastu artykułów w dziedzinie psychologii.
Podczas kursu zdobędziesz wiedzę i umiejętności z zakresu:
rodzajów gier i zabaw terapeutycznych;
wykorzystania w terapii gier i zabaw dostosowanych w sposób odpowiedni do zaburzenia występującego u pacjenta;
doboru gier i zabaw terapeutycznych;
radzenia sobie z sytuacjami trudnymi podczas zajęć z wykorzystaniem gier i zabaw;
opracowania scenariusza gry terapeutycznej.
Spis modułów:
Moduł 1: Rola gier i zabaw terapeutycznych w pracy terapeuty
Moduł 2: Rodzaje gier i zabaw terapeutycznych
Moduł 3: Zastosowanie gier i zabaw terapeutycznych
zaświadczenie wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 652) Uwaga: Zaświadczenie nie daje uprawnień do wykonywania zawodu. Nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa dla wykonywania zawodu.
dyplom
Ukończenie kursu jest równoznaczne z rozwiązaniem testów sprawdzających dołączonych do modułów, (każdy test z wynikiem min. 70% pozytywnych odpowiedzi), a także udzieleniem poprawnej odpowiedzi pisemnej na pytanie otwarte w ostatnim module kursu.
Na stronach internetowych Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu stosowane są pliki "cookies" zgodnie z Polityką prywatności.