Głodne emocje - jedzenie emocjonalne jako problemowy styl jedzenia
O kursie:
Dopóki wierzymy, że przyczyna podjadania tkwi w jedzeniu, jesteśmy na straconej pozycji. Kiedy jemy, choć nie czujemy się głodni. Lub jemy, chociaż wcale nam nie smakuje, to znaczy, że powinniśmy spojrzeć w głąb siebie. W rzeczywistości głodni nie jesteśmy my sami, głodne są nasze emocje. Kurs pozwala łatwiej zrozumieć te zależności. Jest wsparciem w walce z „zajadaniem emocji” i odczuwaniem lęku przed jedzeniem. Jego ukończenie umożiwia uczestnikowi nabycie świadomości, że zdrowa relacja z jedzeniem jest bardzo ważna, i że, nie da się jej uzdrowić, jeśli w duszy jest jakiś niezopiekowany obszar, który wymaga jego troski i czułości. Przedstawione tu strategie radzenia sobie z jedzeniem pod wpływem emocji będą pomocne w skutecznym kontrolowaniu podjadania i pierwszym krokiem na drodze ku zdrowej, świadomej i odpowiedzialnej relacji z jedzeniem.
Podczas kursu zdobędziesz wiedzę i umiejętności z zakresu:
stylów jedzenia;
rozróżniania głodu fizjologicznego od głodu emocjonalnego;
charakterystyki i zagrożeń wynikających z jedzenia emocjonalnego;
zdrowej relacji z jedzeniem - jej charakterystyki i roli;
zachcianek żywieniowych i ich interpretowania;
strategii radzenia sobie z zachciankami żywieniowymi;
zależności jedzenia z emocjami;
nazywania i sposobów akceptowania trudnych emocji;
odróżniania emocji od myśli;
strategii pomagających w kontrolowaniu podjadania.
Spis modułów:
Moduł 1: Dlaczego jemy - funkcje żywienia
Moduł 2: Głód
Moduł 3: Jedzenie emocjonalne
Moduł 4: Karmienie emocji
Moduł 5: Strategie radzenia sobie z jedzeniem emocjonalnym
zaświadczenie wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 652) Uwaga: Zaświadczenie nie daje uprawnień do wykonywania zawodu. Nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa dla wykonywania zawodu.
dyplom
Ukończenie kursu jest równoznaczne z rozwiązaniem testów sprawdzających dołączonych do modułów, (każdy test z wynikiem min. 70% pozytywnych odpowiedzi), a także udzieleniem poprawnej odpowiedzi pisemnej na pytanie otwarte w ostatnim module kursu.